works >      logo-marks     graphics     posters     packaging     modern calligraphy     illustrations

妖艶なカリグラフィ


平安時代の連綿体に女性の色    香を感じ、

深川芸者の粋さを感じる。

藤原行成の連綿体に泪し、

Hermann Zapfのカリグラフィに身震いを感じ、

篠田桃紅の書の緊張感に身が浄められる。

いろいろな人に感動し、教えられる。

仮名文字の線の美しさと、

やさしさの中の切れるような鋭さと、

線と線のコントラストが3次元になり、

4次元になり、やがて宇宙になる。

宇宙に浮遊する[気]と仮名文字の妖艶さと

宇宙を包含するホワイトスペースの

緊張感をこよなく愛してやまない。


宮崎利一




Sensual Calligraphy


in the unbroken flow of the "kanamoji"

of the Heian Era,

I perceive the stylish sensuality of

"fukagawa geisha".

Being deeply moved by the

continuous flow of the "kanamoji"

written by fujiwara-yukinari,

I also tremble with excitement over

the calligraphy of Hermann Zapf.

I feel myself purified by the

calligraphy of Tohko Shinoda.

I have learned a lot

and been impressed by various artists.

The beautiful lines of "Kanamoji"-

-gentle yet sharp-the contrasts of

lines create a third dimension,

a forth dimension.

and eventually the entire universe.

I am passionate about "Ki",

its energy floating in space,

the sensuality of "Kanamoji",

and the tension of the white emptyness

which embraces the universe.


Toshikazu Miyazaki

studio M42 | 宮崎利一個展 <1993>