妖艶なカリグラフィ
平安時代の連綿体に女性の色 香を感じ、
深川芸者の粋さを感じる。
藤原行成の連綿体に泪し、
Hermann Zapfのカリグラフィに身震いを感じ、
篠田桃紅の書の緊張感に身が浄められる。
いろいろな人に感動し、教えられる。
仮名文字の線の美しさと、
やさしさの中の切れるような鋭さと、
線と線のコントラストが3次元になり、
4次元になり、やがて宇宙になる。
宇宙に浮遊する[気]と仮名文字の妖艶さと
宇宙を包含するホワイトスペースの
緊張感をこよなく愛してやまない。
宮崎利一
Sensual Calligraphy
in the unbroken flow of the "kanamoji"
of the Heian Era,
I perceive the stylish sensuality of
"fukagawa geisha".
Being deeply moved by the
continuous flow of the "kanamoji"
written by fujiwara-yukinari,
I also tremble with excitement over
the calligraphy of Hermann Zapf.
I feel myself purified by the
calligraphy of Tohko Shinoda.
I have learned a lot
and been impressed by various artists.
The beautiful lines of "Kanamoji"-
-gentle yet sharp-the contrasts of
lines create a third dimension,
a forth dimension.
and eventually the entire universe.
I am passionate about "Ki",
its energy floating in space,
the sensuality of "Kanamoji",
and the tension of the white emptyness
which embraces the universe.
Toshikazu Miyazaki
studio M42 | 宮崎利一個展 <1993>
© studio M42 , all rights reserved.